tiistai 25. marraskuuta 2008

Keitä bloggaajamme ovat?

Global.finland.blogin kirjoittajajoukko sai vahvistusta viime viikolla Ana María Gutiérrez Soraisesta. Esittelemme samalla muut vakiobloggaajamme.

Ana María Gutiérrez Sorainen

"Olen 41-vuotias neljän lapsen äiti, toimittaja, kielenopettaja, kääntäjä, tulkki ja tulevan kunnanvaltuuston jäsen Nurmijärveltä. Suoritin yhteiskuntatieteen maisterin tutkinnon Tampereen yliopistossa 1995. Olen syntynyt Nicaraguassa ja asunut ja opiskellut 10 vuotta Kuubassa. Suomessa olen asunut 16 vuotta. Olen Suomen kansalainen.

Olen kiinnostunut aiheista kuten demokratiakehitys, naisten asema, tiedotusvälineet, sananvapaus, poliittiset tilanteet, ja muut ajankohtaiset asiat. Taustani vuoksi olen kiinnostunut Nicaraguan, Kuuban ja Suomen asioista. Globaalissa maailmassa on mielestäni kuitenkin oltava avoin kaikille aiheille ja maanosille."

Johanna Latvala

"Olen kenialaisista sukuverkostoista väitellyt sosiaaliantropologi. Olen kiinnostunut muun muassa sukulaisuudesta, gender-asioista, köyhyydestä, ihmisoikeuksista, siirtolaisuudesta, seksiturismista ja naiskaupasta, sekä ihmisten arkisesta elämästä eri puolella maailmaa.

Seuraan erityisesti Itä-Afrikan tilannetta, mutta myös Thaimaa on lähellä sydäntäni. "

Seppo Sipilä

"Olen toíminut kaupan, kauppaopetuksen, infrastruktuurin ja rahoitusalan projektitehtävissä lukuisissa Aasian, Afrikan ja Lähi-Idän maissa. Näistä monissa projekti on korvannut vanhentuneen systeemin, vaikkapa koulutusohjelman tai standardit, eurooppalaisella.

Innovaatiot, tyyppiä 'miten yhteisöt saadaan hallitusti hyödyntämään ulkopuolisia markkinamahdollisuuksia' ja uusi media, kuten virtuaalisten yhteisöjen joukkovoima projektien toimeenpanossa, kiinnostavat. Tunnuslauseeni on 'ei kehitystä ilman innovaatiota'."

Ei kommentteja: